woensdag 4 juli 2012

Dief

Ooit een jaar of tien geleden zat ik in een gebouw ergens in de VUB te werken aan mijn thesis. Ik ging om koffie en in mijn terugkeer stootte ik op een verwaaide kerel die me heel raar aankeek en riep 'La sortie, où est la sortie'. Ik wees hem vriendelijk de uitgang. Een uur later wou ik om een tweede koffie en besefte ik dat mijn portefeuille weg was. Ik had die dief met mijn portefeuille  vriendelijk de uitgang gewezen.
Vorige week stond ik in de Hema met mijn dochters T-shirts te kiezen. Naast en achter mij stonden twee madammen gewoon te staan. Ze stonden dicht, heel dicht en dus vroeg ik of er iets was en of ik misschien in de weg stond. De ene keek kwaad en brabbelde iets in een taal die ik niet verstond. Ik zei sorry en stapte opzij om plaats te maken. Een minuut later had ik het opeens door maar was het te laat, ze hadden mijn portefeuille en zonnebril uit mijn sjakosj gevist.
Dat geluid dat je tot in Limburg kon horen, dat was de echo van mijn hele luide 'Gdvdr'

Ik heb verdorie sorry gezegd tegen die smerige dieven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten